دانلود فیلم ماتریکس 2 The Matrix 2 Reloaded 2003

دانلود فیلم ماتریکس 2 The Matrix 2 Reloaded 2003

ژانرها:
مدت زمان: 2 ساعت 18 دقیقه کشور: رده سنی:

مبارزان آزادی نئو، ترینیتی و مورفیوس به رهبری شورش علیه ارتش ماشین ادامه می دهند و زرادخانه مهارت ها و سلاح های فوق العاده خود را در برابر نیروهای سیستماتیک سرکوب و استثمار آزاد می کنند.

رضایت کاربران
100% (4 رای)
7.2 /10
62 metacritic
74 rotten
حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می شود
نکته:‌ دانلود فیلم و سریال از وان مووی فقط با IP ایران امکان پذیر می‌باشد. درصورت استفاده از VPN آنرا قطع کرده و صفحه را رفرش کنید.

شفاف سازی:

دوستان و کاربران عزیز وان مووی لطفا دقت نمایید که کلیه لینک های دانلود و پخش های آنلاین دانلود فیلم ماتریکس 2 The Matrix 2 Reloaded 2003 در سایت بدون کوچکترین دستکاری و بدون سانسور می باشد؛ لذا از باز کردن تیکت و پرسیدن این سوال خودداری نمایید. با تشکر (تیم وان مووی)

ماتریکس 2 بارگزاری مجدد 2003

نسخه کیفیت بالا اورجینال فیلم The Matrix 2 Reloaded اضافه شد!

لینک های دانلود فیلم علمی تخیلی ماتریکس 2 بدون سانسور و حذفیات می باشد!

زیرنویس چسبیده | پخش آنلاین | دوبله فارسی

  • جوایز: 8 برنده و 34 نامزدی
  • زبان: انگلیسی فرانسوی
  • نویسنده: Lilly Wachowski, Lana Wachowski

1 دیدگاه

  1. Matrix Reloaded یک فیلم اکشن علمی-تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۳ به نویسندگی و کارگردانی خانواده واچوفسکی است. این فیلم دنباله ای بر ماتریکس (1999) و دومین قسمت از مجموعه فیلم های ماتریکس است. کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری آن ماس، هوگو ویوینگ و گلوریا فاستر در این فیلم بازی می‌کنند که نقش‌های خود را از فیلم قبلی تکرار می‌کنند، در حالی که جادا پینکت اسمیت به عنوان بازیگر معرفی شد.

    این فیلم در 7 می 2003 در وست وود، لس آنجلس، کالیفرنیا به نمایش درآمد و در 15 می 2003 توسط برادران وارنر در سراسر جهان اکران شد، از جمله نمایش خارج از رقابت در جشنواره فیلم کن 2003. بازی ویدیویی Enter the Matrix و The Animatrix که مجموعه‌ای از انیمیشن‌های کوتاه است، داستان فیلم را پشتیبانی و گسترش داد.

    این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد، اگرچه بیشتر آن را نسبت به فیلم اول پایین‌تر می‌دانستند. این فیلم 741.8 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و رکورد ترمیناتور 2: روز قضاوت را برای تبدیل شدن به پردرآمدترین فیلم با رتبه R در تمام دوران ها شکست تا اینکه ددپول در سال 2016 از آن پیشی گرفت. علاوه بر این، این فیلم سومین فیلم پرفروش سال 2003 بود. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه و یافتن نمو. دنباله مستقیمی با عنوان انقلاب‌های ماتریکس شش ماه بعد در ۵ نوامبر منتشر شد.

    شش ماه پس از وقایع The Matrix، نئو و ترینیتی اکنون عاشقانه درگیر هستند. مورفیوس پیامی از کاپیتان نیوب از لوگوس دریافت می کند که در آن یک جلسه اضطراری برای همه کشتی های صهیون فراخوانده است. ارتشی از نگهبانان در حال تونل زدن به سمت صهیون هستند و ظرف 72 ساعت به آن می رسند. فرمانده لاک به همه کشتی ها دستور می دهد که برای آماده شدن به صهیون بازگردند، اما مورفیوس از یک کشتی می خواهد که برای تماس با اوراکل باقی بماند. در داخل ماتریکس، خدمه کشتی تنها با مامور سابق اسمیت مواجه می شوند که از روی بدن یکی از خدمه Bane کپی می کند و از خط تلفن برای ترک ماتریکس استفاده می کند.

    در صهیون، مورفیوس خبر ماشین های پیشرو را اعلام می کند. نبوکدنصر صهیون را ترک می کند و وارد ماتریکس می شود، جایی که نئو با سراف محافظ اوراکل ملاقات می کند که او را به سمت او می برد. اوراکل فاش می‌کند که او بخشی از ماتریکس است و به نئو دستور می‌دهد تا با کمک Keymaker به منبع آن برسد. با خروج اوراکل، اسمیت ظاهر می‌شود و به نئو می‌گوید که پس از شکست از او، تبدیل به یک برنامه سرکش شده است. او توانایی خود را در شبیه سازی خود از سایر ساکنان ماتریکس، از جمله عوامل جدید ارتقا یافته، نشان می دهد. او سعی می‌کند بدن نئو را تصاحب کند، اما شکست می‌خورد و باعث نبرد بین نئو و بسیاری از کپی‌های اسمیت می‌شود. نئو از خود دفاع می کند، اما مجبور به عقب نشینی می شود.

    نئو، مورفیوس و ترینیتی به ملاقات مرووینگین می روند که کلیدساز را زندانی می کند. مرووینگ، یک برنامه سرکش با دستور کار خودش، از رها کردن او امتناع می کند. همسرش پرسفونه، به دنبال انتقام از شوهرش به خاطر خیانت او، این سه نفر را به سمت کلیدساز هدایت می کند. مورفیوس، ترینیتی و کلیدساز فرار می کنند در حالی که نئو سرسپردگان مرووینگیان را نگه می دارد. مورفیوس و ترینیتی سعی می کنند با کلیدساز فرار کنند که توسط چندین مامور و سرسپردگان مرووینگیان، دوقلوها، تعقیب می شوند. پس از یک تعقیب و گریز طولانی، ترینیتی فرار می کند، مورفیوس دوقلوها را شکست می دهد و نئو مورفیوس و کلیدساز را از دست مامور جانسون نجات می دهد.

    خدمه Nebuchadnezzar، Vigilant و Logos به Keymaker و Neo کمک می کنند تا به منبع برسند. خدمه Logos باید یک نیروگاه را تخریب کنند و خدمه Vigilant باید یک نیروگاه پشتیبان را برای دور زدن یک سیستم امنیتی غیرفعال کنند که به Neo اجازه می دهد تا به منبع وارد شود. او که با رؤیایی از مرگ ترینیتی تسخیر شده است، از او می خواهد که در نبوکدنصر بماند. Logos موفق است، اما Vigilant توسط یک نگهبان نابود می شود. ترینیتی جایگزین خدمه Vigilant می شود و ماموریت آنها را کامل می کند. مامور تامپسون او را به گوشه می کشد و آنها با هم دعوا می کنند. هنگامی که نئو، مورفیوس و کلیدساز تلاش می کنند به منبع برسند، اسمیت ها به آنها کمین می کنند. Keymaker پس از باز کردن قفل در منبع برای Neo کشته می شود.

    نئو با برنامه ای به نام معمار، خالق ماتریکس آشنا می شود، که توضیح می دهد که به عنوان یک، نئو خود بخشی عمدی از طراحی ماتریکس است، که اکنون در ششمین تکرار خود است. نئو برای جلوگیری از سقوط سیستم مرگبار ماتریکس است که به طور طبیعی به دلیل مفهوم انتخاب انسانی در آن تکرار می شود. همانند پنج نسخه قبلی، نئو یک انتخاب دارد: یا ماتریکس را از منبع راه‌اندازی مجدد کند و تعداد انگشت شماری از بازماندگان را انتخاب کند تا صهیون را که به زودی نابود می‌شود، مجدداً پر کند، مانند پیشینیانش، یا برای نجات ترینیتی در معرض خطر برود. ، باعث سقوط ماتریکس و کشته شدن همه افراد در آن می شود. نئو دومی را انتخاب می‌کند و باعث واکنش نادیده‌انگیز معمار می‌شود.
    دید نئو از ترینیتی زمانی که مامور تامپسون هنگام سقوط از ساختمان به او شلیک می کند به حقیقت می پیوندد. قبل از اینکه او به زمین بخورد، نئو از راه می رسد و او را می گیرد. سپس گلوله را از قفسه سینه او برمی دارد و قلب او را دوباره راه اندازی می کند. آنها به دنیای واقعی باز می گردند، جایی که نگهبان ها به آنها حمله می کنند. نبوکدنصر نابود می شود، اما خدمه فرار می کنند. همانطور که نگهبانان به آنها می رسند، نئو متوجه می شود که می تواند ماشین ها را در دنیای واقعی حس کند و از طریق تله پاتی آنها را نابود می کند اما از تلاش به کما می رود. خدمه توسط کشتی دیگری به نام Hammer سوار می شوند. کاپیتان آن فاش می‌کند که کشتی‌های دیگری که از صهیون دفاع می‌کنند، پس از اینکه شخصی EMP را پیش از موعد فعال کرد، توسط ماشین‌ها از بین رفتند. فقط یک بازمانده پیدا شد: Bane تحت تسخیر اسمیت.

    قالب
    کیانو ریوز در نقش نئو
    لارنس فیشبرن در نقش مورفئوس
    کری آن ماس در نقش ترینیتی
    هوگو ویوینگ در نقش اسمیت
    جادا پینکت اسمیت در نقش نیوب
    هارولد پرینو در نقش لینک
    گلوریا فاستر در نقش اوراکل
    رندال دوک کیم در نقش کلیدساز
    مونیکا بلوچی در نقش پرسفون
    لامبرت ویلسون در نقش مرووینگین
    هلموت باکایتیس در نقش معمار
    ناتانیل لیز در نقش کاپیتان میفونه
    نیل و آدریان ریمنت در نقش دوقلوها
    دانیل برنهارت در نقش مامور جانسون
    لی وانل در نقش اکسل
    کالین چو در نقش سراف
    نونا گی در نقش زی
    جینا تورس در نقش کاس
    دونالد آنجایا باته در نقش وکتور
    آنتونی زربه در نقش هامان شورا
    روی جونز جونیور در نقش کاپیتان بالارد
    دیوید ای کیلد در نقش مامور جکسون
    مت مک کولم در نقش مامور تامپسون
    هری لنیکس در نقش فرمانده لاک
    کرنل وست به عنوان مشاور وست
    استیو باستونی در نقش کاپیتان سورن
    آنتونی وانگ در نقش روح
    ایان بلیس در نقش بن
    کلیتون واتسون در نقش بچه
    مالکوم کنارد در نقش آبل

    نقش زی در ابتدا توسط عالیه بازی شد که در 25 آگوست 2001 در یک سانحه هوایی جان باخت، قبل از اینکه فیلمبرداری کامل شود، و لازم بود صحنه های او با نونا گی دوباره فیلمبرداری شود. نقش سراف به جت لی پیشنهاد شد، اما چون نمی‌خواست حرکات هنرهای رزمی‌اش به صورت دیجیتال ضبط شود، آن را رد کرد.

    فیلم Matrix Reloaded بیشتر در استودیو فاکس در استرالیا فیلمبرداری شد. فیلمبرداری از اول مارس 2001 آغاز شد و همزمان با فیلمبرداری دنباله دوم، انقلاب ها، در 21 آگوست 2002 به پایان رسید. تعقیب و گریز آزادراه و صحنه های “Burly Brawl” در ایستگاه هوایی نیروی دریایی از کار افتاده آلامدا در آلامدا، کالیفرنیا فیلمبرداری شد. تهیه کنندگان یک آزادراه به طول 1.5 مایل در باند فرودگاه های قدیمی به طور خاص برای فیلم ساختند. برخی از بخش‌های تعقیب و گریز نیز در اوکلند، کالیفرنیا فیلم‌برداری شده است، و تونلی که به طور خلاصه نشان داده شده است، لوله وبستر است که اوکلند و آلامدا را به هم متصل می‌کند. برخی از ویرایش های پس از تولید نیز در آشیانه های هواپیماهای قدیمی در پایگاه انجام شد. شهر آکرون، اوهایو مایل بود دسترسی کامل به مسیر 59، بخش آزادراه معروف به “کمربند داخلی” را برای فیلمبرداری از تعقیب و گریز آزادراه در زمانی که در دست بررسی بود، بدهد. با این حال، تولیدکنندگان به این دلیل تصمیم گرفتند که “زمان تنظیم مجدد همه خودروها در موقعیت استارت بیش از حد طول بکشد”. جنرال موتورز استخدام شد تا بیش از 300 خودرو را برای استفاده در طول تولید اهدا کند و آنها را به خاطر خلق هنر نابود کند. MythBusters بعداً از مکان Alameda استفاده مجدد کرد تا تأثیرات یک برخورد رو به رو بین دو نیمه کامیون را کشف کند و آزمایش‌های مختلف دیگری را انجام دهد. فیلمبرداری سکانس Burly Brawl که با موشن کپچر و CGI ترکیب شده بود، 27 روز طول کشید. این به یکی از گران ترین صحنه های اکشن تبدیل می شود که هزینه ساخت آن 40 میلیون دلار است. حدود 97 درصد از مواد مجموعه های فیلم پس از تکمیل تولید بازیافت شدند. به عنوان مثال، تن ها چوب برای ساخت خانه های کم درآمد به مکزیک فرستاده شد.
    پس از موفقیت فیلم قبلی، واچوفسکی ها سکانس های اکشن بسیار دشواری مانند نزاع تنومند را ارائه کردند، صحنه ای که در آن نئو باید با 100 مامور اسمیت مبارزه می کرد. برای توسعه فناوری های فیلم، برادران وارنر ESC Entertainment را راه اندازی کرد. تیم ESC تلاش کرد تا دریابد که چگونه دید واچوفسکی ها را به صفحه نمایش بیاورد، اما از آنجایی که زمان گلوله به مجموعه هایی از دوربین هایی که به دقت چیده شده اند و ماه ها برنامه ریزی نیاز داشت، حتی برای یک صحنه کوتاه با حضور دو یا سه بازیگر، صحنه ای مانند نزاع تنومند همانطور که تصور می شد تقریبا غیرممکن به نظر می رسید و ممکن است سال ها طول بکشد تا ترکیب شود. سرانجام جان گائتا متوجه شد که فناوری ای که او و گروهش برای زمان گلوله The Matrix توسعه داده بودند دیگر کافی نیست و به این نتیجه رسید که آنها به یک دوربین مجازی (به عبارت دیگر، شبیه سازی یک دوربین) نیاز دارند. این تیم با استفاده از عکس‌های واقعی ساختمان‌ها به‌عنوان بافت برای مدل‌های سه‌بعدی در ماتریکس، شروع به دیجیتالی کردن تمام داده‌ها، مانند صحنه‌ها، حرکات شخصیت‌ها یا حتی انعکاس کاسه نئو کرد. بازتاب اجسام باید به اندازه کافی گرفته و شبیه سازی شود و Paul Debevec و همکارانش. انعکاس چهره انسان را به تصویر کشید و کار بورشوکوف قویاً بر اساس یافته‌های Debevec و همکاران بود. آنها “كاپچر جهانی” را توسعه دادند، فرآیندی كه جزئیات و حالات چهره را با وضوح بالا نمونه برداری و ذخیره می كند، سپس عبارات ریوز و ویوینگ را با استفاده از روش ضبط متراكم و راه اندازی چند دوربین (شبیه به دكل زمان گلوله) تصویربرداری فتوگرامتری به نام جریان نوری می گیرد. . الگوریتم Universal Capture توسط جورج بورشوکوف، رهبر جلوه‌های بصری در ESC نوشته شده است، که همچنین ساختمان‌های واقع‌گرایانه برای جلوه‌های بصری در ماتریکس ایجاد کرده بود. با این حجم از داده های جمع آوری شده و الگوریتم های مناسب، در نهایت توانستند فیلمبرداری مجازی ایجاد کنند که در آن شخصیت ها، مکان ها و رویدادها همه به صورت دیجیتالی ساخته می شوند و از طریق دوربین های مجازی قابل مشاهده هستند، محدودیت های دوربین های واقعی، سال ها ترکیب داده ها را حذف می کنند. و جایگزینی استفاده از آرایه‌های دوربین ثابت یا در برخی صحنه‌ها، به طور کلی دوربین‌ها. تیم ESC افکت های نهایی را با استفاده از برنامه Mental Ray ارائه کردند.
    همچنین ببینید: The Matrix Reloaded: The Album and The Matrix Reloaded (امتیاز)

    دان دیویس، آهنگسازی برای The Matrix، برای آهنگسازی Reloaded بازگشت. برای بسیاری از سکانس های اکشن محوری، مانند “Burly Brawl”، او با Juno Reactor همکاری کرد. برخی از نشانه های مشترک دیویس و جونو راکتور، بسط مواد جونو راکتور هستند. به عنوان مثال، نسخه‌ای از “Komit” با سیم‌های دیویس در طول یک سکانس پرواز استفاده می‌شود، و “Burly Brawl” اساساً ترکیبی از “Multiple Replication” استفاده‌نشده دیویس و قطعه‌ای شبیه به “Masters of the Universe” جونو راکتور است. . یکی از این همکاری‌ها، “مونالیزا اوردایو”، با اشاره به رمان سایبرپانک به همین نام توسط ویلیام گیبسون، که تأثیر زیادی بر کارگردان‌ها داشت، نامگذاری شده است.

    لایتموتیف‌های ایجاد شده در ماتریکس بازگشت – مانند تم اصلی ماتریکس، تم عشق نئو و ترینیتی، تم سنتینل، تم پرواز نئو، و استفاده مکرر از تم چهار نت عامل اسمیت – و موارد دیگری که در انقلاب‌ها استفاده می‌شوند، ایجاد می‌شوند.

    مانند نسخه قبلی خود، بسیاری از آهنگ‌های نوازندگان خارجی در فیلم، تیتراژ پایانی آن و آلبوم موسیقی متن نمایش داده می‌شوند که برخی از آنها برای فیلم نوشته شده‌اند. بسیاری از نوازندگانی که در آن حضور داشتند، برای مثال راب زامبی، خشم علیه ماشین و مرلین منسون، در موسیقی متن فیلم The Matrix نیز حضور داشتند. راب دوگان نیز مجدداً مشارکت کرد و مجوز نسخه ابزاری «فرشتگان خشمگین» را صادر کرد و همچنین به او مأموریت یافت که یک قطعه اصلی را ارائه کند و در نهایت نبرد در قلعه مرووینگیان را به ثمر رساند. نسخه ریمیکس “Slap It” توسط هنرمند الکترونیکی Fluke – که در موسیقی متن با نام “Zion” ذکر شده است – در صحنه رایو استفاده شد.
    لینکین پارک آهنگ ساز خود “Session” را نیز به فیلم کمک کرد، اگرچه در طول فیلم ظاهر نشد. P.O.D. آهنگی به نام “خواب بیدار” با یک موزیک ویدئو که به شدت بر نئو متمرکز بود و همچنین تصاویر بسیاری که بخشی از فیلم بودند ساخت. هر دو آهنگ در طول تیتراژ فیلم پخش شدند.

    در ابتدا قرار بود گروه الکترونیکی Röyksopp موسیقی متن را بسازد، اما این پیشنهاد رد شد.

    Matrix Reloaded طی پیش نمایش چهارشنبه شب در ایالات متحده و کانادا حدود 5 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم در روز افتتاحیه خود در روز پنج شنبه از 3603 سینما 37.5 میلیون دلار فروش داشت که پس از فیلم Spider-Man با 39.4 میلیون دلار، دومین روز پرفروش بود. این فیلم در آخر هفته افتتاحیه 91.7 میلیون دلار و در چهار روز اول اکران 134.3 میلیون دلار با احتساب پیش نمایش به دست آورد. این باعث شد نه تنها دومین آخر هفته اول افتتاحیه تمام دوران، بلکه بزرگ‌ترین آخر هفته افتتاحیه برای هر فیلم برادران وارنر، با شکست هری پاتر و سنگ جادو. به مدت شش سال، این فیلم تا زمان افتتاحیه Watchmen در مارس 2009 رکورددار بیشترین تعداد نمایش برای یک فیلم با درجه R بود. The Matrix Reloaded همچنین از Star Wars: Episode II – Attack of the Clones پیشی گرفت. بالاترین افتتاحیه پنجشنبه این فیلم این رکورد را به مدت دو سال حفظ کرد تا اینکه توسط Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith در سال 2005 گرفته شد. علاوه بر این، این فیلم بالاترین آخر هفته افتتاحیه را برای یک فیلم با درجه R داشت و رکورد قبلی هانیبال را شکست. The Matrix Reloaded با مجموع فروش 146.9 میلیون دلاری، رکورد بزرگترین افتتاحیه شش روزه را تا سال 2004، که توسط Spider-Man 2 پیشی گرفت، حفظ کرد.

    این فیلم در آخر هفته افتتاحیه خود رتبه اول را به خود اختصاص داد و جایگاه X2 را از آن خود کرد. این به Bruce Allmighty واگذار خواهد شد که بعداً توسط Finding Nemo از سلطنت خلع شد. آخر هفته افتتاحیه تقریباً 60 درصد از باکس آفیس آخر هفته آن هفته را به خود اختصاص داد، اما برخی از پیش بینی کنندگان باکس آفیس خاطرنشان کردند که انتظارات بالایی که توسط برخی در صنعت تعیین شده بود، کمتر بود. The Matrix Reloaded و Finding Nemo هر دو با Bruce Allmighty، X2 و Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl با هم همکاری کردند تا به پنج فیلم اول تبدیل شوند که در یک فصل تابستانی 200 میلیون دلار در باکس آفیس فروخته اند. این همچنین چهارمین فیلم با درجه R بود که از این مرز عبور کرد، درست پس از پلیس بورلی هیلز، ترمیناتور 2: روز داوری و نجات سرباز رایان. تا زمانی که Finding Nemo در جولای از آن سبقت گرفت، این فیلم به عنوان پرفروش ترین فیلم سال باقی می ماند.

    در سطح بین المللی، The Matrix Reloaded در 13 منطقه از جمله استرالیا و فرانسه اکران شد و در هفته اول 37.5 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در آخر هفته بعد به بیشتر مناطق بین المللی (62) گسترش یافت، به جز ژاپن و هند، و اولین فیلمی شد که بیش از 100 میلیون دلار در خارج از ایالات متحده در یک آخر هفته به دست آورد و مجموع آن در خارج از کشور را به 176 میلیون دلار و در کل جهان را به 385 میلیون دلار رساند. این فیلم با فروش بیش از 113.2 میلیون دلار، بالاترین امتیاز افتتاحیه بین المللی را به دست آورد و رکورد قبلی ارباب حلقه ها: دو برج را شکست. در ژاپن، این فیلم با فروش 11.5 میلیون دلار و شکستن رکورد قبلی هری پاتر و تالار اسرار، بزرگترین افتتاحیه را در بین هر فیلم دیگر در کشور داشت. رکوردهای افتتاحیه دیگری در روسیه و کره جنوبی وجود داشت. رکوردهای افتتاحیه ژاپن و کره جنوبی هر دو به مرد عنکبوتی 3 در سال 2007 داده شد. در بریتانیا، این فیلم به مدت چهار هفته در صدر باکس آفیس قرار گرفت تا اینکه 2 Fast 2 Furious از آن سبقت گرفت.

    این فیلم در نهایت به فروش 281.6 میلیون دلاری در ایالات متحده و 739.4 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت و پس از Finding Nemo و The Lord of the Rings: The Return of King به سومین فیلم پرفروش سال 2003 تبدیل شد. این فیلم تا زمانی که سال بعد توسط The Passion of the Christ گرفته شود، بالاترین درآمد داخلی را برای یک فیلم با درجه R خواهد داشت. برای بیش از یک دهه، The Matrix Reloaded رکورد پردرآمدترین فیلم با رتبه R را در سراسر جهان داشت، پیش از اینکه ددپول 13 سال بعد آن را بسازد. این فیلم حدود 46695900 بلیت در آمریکای شمالی فروخت. پس از اکران مجدد، فروش جهانی فیلم 741.8 میلیون دلار است.
    در Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 246 نقد، 74 درصد محبوبیت دارد و میانگین امتیاز 10/6.80 را دارد. اجماع انتقادی این سایت بیان می‌کند: «اگرچه مضامین هیجان‌انگیز آن با نسخه قبلی خود فاصله دارد، اما Matrix Reloaded دنباله‌ای ارزشمند و مملو از هیجان‌های دوست‌داشتنی پاپ کورن است». در متاکریتیک، فیلم بر اساس 40 نقد، میانگین وزنی 62 از 100 را دارد که نشان‌دهنده «نقدهای عموماً مطلوب» است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی CinemaScore به فیلم نمره متوسط «B+» را در مقیاس A+ تا F دادند که نسبت به «A−» فیلم قبلی کمتر است.

    نظرات مثبت منتقدان شامل ستایش برای کیفیت و شدت سکانس‌های اکشن و هوشمندی آن بود. تونی توسکانو از Talking Pictures تمجید زیادی از فیلم داشت و گفت که «توسعه شخصیت و نگارش آن … آنقدر واضح است که روی صفحه می‌ترکد» و «Matrix Reloaded ژانر را دوباره برقرار می‌کند و حتی میله را یک درجه بالا می‌برد. دو اینچ بالاتر از فیلم اول، ماتریکس. راجر ایبرت از شیکاگو سان تایمز نیز این فیلم را ستود و از چهار ستاره، سه و نیم ستاره به آن داد. او آن را “یک ماجراجویی علمی تخیلی بسیار ماهرانه، ترکیبی از عناصر معمولی: قهرمانان و تبهکاران، جلوه های ویژه و شیرین کاری، تعقیب و گریز و انفجار، عاشقانه و خطابه” توصیف کرد و این واقعیت را ستود که “دنیای خود را با جزئیات بیشتری توسعه می دهد. اولین فیلمی که قادر به پرداخت هزینه بود، اولین نگاه ما به شهر انسانی زیرزمینی صهیون را به ما نشان می‌دهد، به قلب راز ماتریکس نزدیک‌تر می‌شود و قهرمان آن، نئو را از یک سرباز گیج به یک شخصیت مسیحی در حال آموزش ارتقا می‌دهد.” او همچنین رقص مبارزه “Burly Brawl” را با مبارزات Yuen Woo-ping در فیلم 2000 Crouching Tiger, Hidden Dragon مقایسه کرد و این صحنه را “یکی از سه مجموعه عالی فیلم” (به همراه مورفئوس) نامید. اعلام به مردم صهیون و تعقیب آزادراه).

    نظرات منفی شامل این احساس بود که طرح داستان بیگانه است، با برخی از منتقدان تمرکز بر اکشن به عنوان آسیبی به عناصر انسانی فیلم. برخی از منتقدان فکر می‌کردند که تعداد صحنه‌هایی با دیالوگ‌های توضیحی بر خلاف فیلم کار می‌کنند و بسیاری از داستان‌های فرعی حل‌نشده و همچنین پایان صخره‌ای نیز مورد انتقاد قرار گرفتند. از دیگر انتقادات می توان به فقدان سرعت درک شده فیلم اشاره کرد. اینترتینمنت ویکلی آن را به عنوان یکی از 25 بدترین دنباله های ساخته شده تا کنون معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟